Tuesday, October 2, 2018

BBM3410/18: Fotografi

Assalammualaikum,

Pejam celik, pejam celik, dah minggu ketiga. Pada minggu  ketiga ini kami diberikan tugasan baru pada hari isnin minggu ini. Kami diajar tentang jenis-jenis fotografi. Kami didedahkan dengan beberapa jenis fotografi dan dijelaskan tentang jenis dan ciri-ciri bagi setiap gambar tersebut. Terdapat enam jenis fotografi yangt kami pelajari iaitu MugShot, OverTheShoulder, MediumShot, Potrait, LongShot, dan BirdEyesViewFotografi.

Bagi tugasan ini, kami diminta dalam kumpulan yang terdiri daripada 10 ahli untuk mengambil gambar berdasarkan jenis-jenis tersebut dan mengeposnya ke instagram dengan hastag yang ditetapkan. Bagi setiap jenis gambar, tiga gambar perlu di upload dalam instagram masing-masing. Semua orang memberikan kerjasaman yang baik dan semua berperanan untuk menjadi model bagi tugasan ini. Antara yang paling mencabar ialah MugShot, di mana kebanyakan daripada kami cuba untuk memberikan reaksi dan ekpresi muka yang berbeza-beza untuk menepati kehendak fotografi MugShot yang memerlukan perbezaan emosi pada riak wajah.


                                                                      Long Shot


                                                                Over the shoulder


                                                                            Potrait


                                                                     Medium Shot


                                                                     Bird eyes view


No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Assalammualaikum.. Pada minggu ini kami mendapat tugasan untuk post 2 gambar di fb. Tapi masa kelas hari isnin hari tu aku pulak ada viva,...