Saturday, October 27, 2018

BBM3410/18: Putus Asa

Assalammualaikum...

      Hmmm.. korang pernah tak rasa erti putus asa dalam hidup? Bilamana korang berusaha sehabis daya, segala-galanya, tapi semua itu hanya sia-sia dan tiada nilai. Hanya sia-sia, dan waktu tu lah korang rasa erti putus asa yang tersangat apabila korang dan memberi yang terbaik dan berakhir dengan hasil yang sia-sia, usaha yang sia-sia. Pernah rasa? Bagi aku, biasa laa kan hidup kita sebagai student nih, ada jatuh bangun, tipu laa kalau kata sepanjang study kita tak ada tekanan, masalah dan air mata. Tuu semua lumrah laa kan bagi kita semua yang tengah berjuang mendapatkan segulung ijazah. Aku juga merasakan semua tu, cuma minggu ni ada hal yang paling menjatuhkan aku hingga aku rasa benar-benar putus asa dengan segala usaha aku. Hahahhaha.. selalu nya jarang laa sangat aku rasa putus asa yang teramat sangat dalam study nih, selalu apa hal pun berkaitan study, teruk stress gena sekalipun belum laa aku rasa nak putus asa. Tapi hal yang berlaku kali ni betul-betul buat aku down, terasa macam aku dah tak perduli segala dah, usaha aku hanya sia-sia.. tak ada nilai pun.

Tapi, tak boleh laa aku bagi tahu kenapa aku down teruk sangat macam ni, just down sebab hal-hal berkaitan study laa juga. Okey cukup laa noktah di situ. Down laa kejap seharian tu, tapi aku ada kawan-kawan yang terbaik, diorang laa yang selalu nasihatkan agar sabar dan jangan putus asa. Tahu tak macam mana kawan-kawan aku ceriakan aku, diorang ajak pergi mall, makan. Hahahahahah... aduhh, ok laa aku akui hal tu memang berjaya. Pastu kan satu hal lagi yang buat aku kurang stress sikit bila pagi tu aku down, petang tu pulak kami ada latihan menari untuk siapkan video one shot subjek multimedia. Terasa hilang laa juga sikit aku punya tekanan ni bila bergelak tawa bila menari dengan mereka smua. 10 orang kot kami semua weh, ramai.. nak muatkan dalam satu kamera one shot pulak tuh, hahaha tapi memang lawak laaa. Last tu jadi jugak sebenarnya.. berjaya juga kami record dan siapkan.

       Okey tu kisah menari, ni kisah keesokkannya nih bila kawan-kawan aku dah plan nak ke ioi city mall. Petang tu kami pergi ke mall, orang tak laa ramai sangat sebab bukan hujung minggu, tapi ramai laa juga.. macam biasa. Okey first sekali kami cari nasi, lapar uiiii... habis makan cari ais krim pulak, hahahaha.. lepas ais krim round satu mall tu pula. Aishhh.. boleh dikatakan masuk mall tu langit masih cerah keluar mall pulak langit dah kelam weh. Ishh..ishh.. apa laa nak jadi. hahahah.. Okey awal-awal tu dah puas keliling mall tu kami keluar laa, ingat dah nak balik laa kan dah malam.. ehh sempat pulak lagi kami melepak di taman depan mall tuh. Bukan taman sangat sebenarnya, just kawasan lapang, dihiasi lampu-lampu malam berkedipan. Sempat juga laa kami bergambar laa buat video laaa. Friendship goal sangat uollss.. hahahha.. best. Terima kasih korang.. nahh.. muahhh ciked.. muahhh... eiiii.. gelikan.. hahahha.. dah. dah.. merapu je lebih. Tu je laa sekadar serba sedikit yang aku nak kongsikan. Tak kisah laa kalau kita down ke putus asa ke, sebab tu memang lumrah hidup, selagi kita bergelar manusia dan hamba, selagi itu kita diuji. Jadi belajar redha, terima, dan bangkit balik dari semua keperitan rasa itu. Jangan biar lama-lama kesedihan menyebelungi diri. Pesanan aku, bersedih itu tak salah kerana itu mengambarkan kekecewaan kita, tapi jangan sampai memudartakan diri okey? Have a nice day guys.. 

Lekk luu, perkena ayaq maneh-meneh dulu

Raya lambat lagi.. hahaha

Dua ketul kawan aku yang selalu aku panggil gebu gebu. Why gebu gebu? hahaha sebab diorang comel macam kuih pau panas-panas, comel dan gebu ngat.. ngat ermm..

 Alaa.. tak cukup korum lagi ni.. nora mana nora, huhu..

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Assalammualaikum.. Pada minggu ini kami mendapat tugasan untuk post 2 gambar di fb. Tapi masa kelas hari isnin hari tu aku pulak ada viva,...