Saturday, October 20, 2018

BBM3410/18: Definisi Bahagia: Makan

Assalammualaikum..

Rasanya semua orang ada definisi masing-masing tentang apa itu bahagia bukan? Huhuhu.. bagi aku, definisi bahagia untuk aku bila aku dapat makan itu ini yang aku suka. Contohnya? coklat, aiskrim, makanan ringan, fastfood, aishhh macam-macam lagi laa. Hahahah.. yang penting makanan tu terkelompok dalam kumpulan makanan-makanan ringan. Ishh.. ishh.. tak elok kan sebenarnya makan makanan ringan nii. Tapi tu laaa.. itu yang aku suka. Sebenarnya.. aku bukan tak pernah cuba untuk jaga permakanan, diet sikit, tapi tak boleh weh. Korang tahu, terasa bagai hilang satu nikmat hidup. Terasa sepi dunia ini, suram kelam tak berseri lagi. Hahhhh over sangat aku punya memberi gambaran tuh.

Hahahha.. Bagi aku kan, sebagai seorang perempuan aku tak kisah sangat bab-bab kain baju pemakaian, kisah memang laa kisah sebenarnya tapi tak laa sangat. Nak tahu sebab apa? Sebab aku lebih suka save duit untuk beli baju demi untuk beli makanan-makanan yang aku suka. Bagi aku biar laa selekeh buruk-buruk pun, aku memang selekeh sejak sekolah lagi. Aku ada satu perangai dan peraturan sebenarnya... bila aku nk beli baju.. baju tu wajib harga rm 25 ke bawah. Kasut rm 20 je tak boleh lebih. Tak kira laa seelok mana sesuka mana pun aku pada sesuatu barang tu kalau melebihi limit harga yang aku dah tetapkan ni memang aku tak kan beli weh. Tapi kalau bab makanannnnn... sekali masuk kedai makan habis rm 50 pun tak kisah weh. Perut punya hal. Tapi kadang-kadang je laa.. selalu makanan kafe kolej tu jee aku makan hari-hari. Ada laa bila-bila cheat day keluar dengan kawan-kawan. Huhuhu... 


Aiskrim.. nyum.. nyum..
Hahhh.. jgn salah phm pulak, tgn roommate aku tuh

Milo kepal.. perghh aku suka gila yang ni


Aiskirm lagi.. huhuhu..

Air bergas pun? Hahaha..

Sushi... prgi pasaraya sushi wajib beli..
kawan-kawan pun tahu aku gila sushi

 
Coklat selalunya jadi penutup.. huhu..




2 comments:

  1. dalam banyak-banyak makanan kesukaan awak.. kenapa lupakan air COKE .. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. betul2.. lupa satu lg tuh.. air coke..

      Delete

BBM3410/18: Facebook

Assalammualaikum.. Pada minggu ini kami mendapat tugasan untuk post 2 gambar di fb. Tapi masa kelas hari isnin hari tu aku pulak ada viva,...