Thursday, October 11, 2018

BBM3410/18: Erti Kasih Sayang

Assalammualaikum..

Seperti yang aku janjikan dalam post sebelum ni, aku nak sambung kan kisah yang tergantung sebelum ni? Ok sebenarnya memang aku dalam dilema juga bila pikirkan mana satu harus aku utamakan di antara dua. Alaaa tak laa dilema sangat sebenarnya, sebab aku dah membuat keputusan yang lebih memberat kepada pilihan pertama. Aku nak balik kampung kot. Tak kira laa apa-apa hal sekalipun, even aku perlu berjumpa sv fyp dan menceritakan kisah aku pun aku sanggup. Semangat je berkobar-kobar sebenarnya, masa nak berjumpa tu takut jugak. Hehehe.. tapi alhamdulillah sv aku baik dan memahami. Katanya pulang sahaja, nanti dah balik upm minggu depan boleh berjumpa semula. Lega weh, bersyukur sangat. Apa lagi weh, cabut balik kolej ahh kemas-kemas apa yang patut malam tu terus ke TBS. Beli tiket online je weh, walau tambahan cas 2 ringgit dikenakan, yang pasti aku nak tiket aku ada, aku nak balik! Hahahah...

Dan sebenarnya jugak, kepulangan aku kali ni juga dirahsiakan. Suprise gitew, huhuhu. Aku bertolak dari TBS malam dan sampai ke alor setar keesokkan harinya di awal pagi. Pukul 5.15 sampai weh. Hening je stesen bas, ada memang laa ada mahluk Allah seorang dua. Tapi tu lah, takut laa jugak sikit. Aku tunggu je di stesen tu sampai pukul 6.15 pagi kepas tu aku naik bas untuk ke kampung aku. Hahaha.. dah sampai di hujung kampung baru aku call mak aku weh. "Mak, cheq balik nih.. laa ni dah ada kat kampung dah. Mak mai ambik sat naihh." Agak-agak apa reaksi mak aku? Hahahaha.. kena bebel laa jugak balik kampung tak habaq. Hahhh kan dah terkeluar ayat kedah di situ. Okey.. okey, sebenarnya family aku gembira tengok aku balik. Adik-adik aku laa yang paling teruja tengok aku balik. Nak pergi sekolah pagi-pagi tup-tup tengok kakak diorang sorang ni balik rumah. Happy mereka. Ayah aku? shuhhhh... rahsia. Dia tak tahu lagi aku balik rumah ni. Nak pergi terjah ayah aku laa. Alaaa hal-hal seterusnya tak boleh laa cerita. yang pasti aku bahagia dan gembira.

Alhamdulillah.. terima kasih Allah.



No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Assalammualaikum.. Pada minggu ini kami mendapat tugasan untuk post 2 gambar di fb. Tapi masa kelas hari isnin hari tu aku pulak ada viva,...