Friday, October 26, 2018

BBM3410/18: Belajar Untuk Keluar Dari Kepompong Diri

Assalammualaikum..

Okey untuk minggu ni.. kami belajar sesuatu yang baru, untuk fotografi dah habis dah belajar. Bak kata Prof kami.. Prof belajar untuk satu sem tentang sesuatu topik tu kami belajar dua jam jee. Mudah sangat yee... senang-senang je kami ni kan.. hahahaha. Okey untuk tugasan kali ni agak mengejutkan juga laaa.. nak tahu sebab apa? Hahaha.. kami perlu belajar buat video one shot lagu. Haaa yang tu tak apa lagi, yang hal nak kena menari sebab nak mengiringi lagu tuh, aduhhh.. aku lemah betul bab-bab nii. Hahahaha.. tapi nasib baik laa ada ramai je kawan-kawan dalam group yang banyak mengajar. Kami semua malu-malu sebenarnya bila kena menari untuk cover lagu yang agak rancak. Tajuk lagu tu Nakal.. Nakal.. Nakal.. nyanyian Ayda Jebat.

Ya ampun wehhh.. boleh nampak laa macam mana susahnya kami semua try hard jadi gedik untuk menjayakan video tu. Hahaha... benda baru kot, mana pernah nya kami menari sebelum ni.. menyanyi di bilik pun jarang-jarang. Tapi video ni berjaya juga kami siapkan dalam masa yang singkat dan tempoh latihan yang juga singkat. Sebab kami ada pengarah yang cekap dan kerjasama berpasukan yang hebat. Kami hasilkan keseragaman tarian dan siapkan video tu dengan tenaga 10 orang penari. Nasib laa menjadi weh. Walaupun memang malu-malu laa juga nak menari awal-awal tu. Betul laa Prof pernah kata dalam kelas hari tuu, 'nanti korang-korang semua tengok laa nih, yang mana pendiam dalam kelas bukan main di belakang nanti sebenarnya'. Hahahaha.. betul weh apa yang Prof kami cakap. Pendiam ke penakut ke apa ke yang pasti video nih kena dilaksanakan. Demi mu Prof, hahaha..


Alaaa tapi sebenarnya.. awal-awal tu jee malu-malu.. bila dah settle video tu rasa satu kepuasan sangat weh... rasa best sangat, macam melepaskan tekanan pun ada, happy-happy je kami siapkan tugasan nii. Sambil gelak laa bertepuk bertampar laaa, kenangan manis sebenarnya. Satu lagi memori tercipta sebelum nak habis kan belajar  lagi berapa bulan je lagi ni haa.. kejap je masa berlalu kan..

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Assalammualaikum.. Pada minggu ini kami mendapat tugasan untuk post 2 gambar di fb. Tapi masa kelas hari isnin hari tu aku pulak ada viva,...