Friday, October 26, 2018

BBM3410/18: Kecewa

Assalammualaikum..

Hmmm.. kecewa la juga sebenarnya. Hal yang paling mengecewakan apabila selama ini hal yang kau tercari-cari dan harapkan, ada di depan mata tapi tak mampu tergapai. Gituh hahhhh gambarannya. Okey laa.. sebenarnya,mungkin hal ini nampak kecil di mata orang lain, tapi hal ni paling besar dan kekecewaan bagi aku. Ermmm...  kalau nak tahu kan... baru-baru ni novelis yang paling aku minat datang UPM bagi talk. Dekat je dari fakulti aku.. di perpustakaan haa.. Tapi talk tu start dari pukul 9 sampai 10 pagi hari isnin baru-baru ni. Tapi soalnya weh... pagi tu aku ada kelas dari pukul 8 sampai 12 wehhhhhh.. sob.. sob.. terasa macam nak ponteng kelas je waktu tu weh. Ermm.. kalau nak tahu, dan mungkin juga ramai yang kenal, nama novelis yang aku minat tu Ramlee Awang Murshid. Dia penulis thriller no 1 Malaysia tau. Bagi aku tak ada yang boleh lawan ahhh dengan dia punya penulisan tuh. Kadang-kadang masa aku membaca jalan cerita novel yang beliau tulis, aku sangat kagum dan tertanya-tanya.. macam mana ehh beliau boleh terfikirkan jalan cerita sebegitu rupa. Bagaikan tak terlintas hal itu di benak fikiran manusia normal lain. Sangat di luar kotak dan mendebarkan. Boleh dikatakan, jika korang beri tumpuan pada pembacaan novel beliau, korang akan berada di satu dimensi yang lain, terawang keluar dari realiti dunia yang sebenar dan masuk ke dalam kisah penceritaan yang beliau karang.

Betul weh aku tak tipu.. try laa baca. Baca je apa-apa pun novel karya beliau, setakat yang aku baca selama ini tak ada lagi laa yang aku rasa mengecewakan dan terasa rugi beli ke macam novel-novel cinta lain. Jika korang bukan peminat novel cinta and yes korang kata korang tak baca novel sebab tak berfaedah, okey aku sarankan korang baca novel-novel karya Ramlee Awang Murshid nih. Serius korang akan terpegun dengan alunan penulisan beliau. Bukan soal tu je sebenarnya, dalam unsur thriller yang diserapkan, dengan unsur mistik dan imaginasi, sebenarnya beliau menerapkan banyak mesej keislaman melalui penulisan beliau. Kalau korang baca novel beliau, pasti akan ada pengajaran dan nilai murni yang bakal korang peroleh. Trust me..



  Haaaa.. ini laaa orangnya.. segak bergaya kan..



Ni antara novel-novel beliau, ada yang aku baca start dari sekolah menengah lagi..


Tapi tak apa lah, nak buat macam mana kan, tak ada rezeki nak jumpa dengan novelis kesukaan aku nih, dah lama teringin nak jumpa orang hebat ni weh. Bertahun dah aku kagumi beliau. Hari tu kalau korang nak tahu, aku pergi PWTC pesta buku buku dekat KL tu dengan harapan boleh jumpa beliau di sana, eh..eh.. aku tersilap hari rupanya. Hari yang aku pergi tu novelis lain yang hadir.. aduhhh kecewa sudah di situ. Tapi tu laa kan dah namanya tak ada rezeki, hmmm.. doakan aku weh.. aku bukan nak jumpa artis ke, pelakon ke, penyanyi k-pop ke, aku just harap sangat one day nanti aku boleh jumpa novelis yang aku minat sangat-sangat ni di depan mata aku.



No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Assalammualaikum.. Pada minggu ini kami mendapat tugasan untuk post 2 gambar di fb. Tapi masa kelas hari isnin hari tu aku pulak ada viva,...